Baltie - zadania

Baltie - ćwiczenia

Ćwiczenie 1
Napisz program, w którym Baltie wyczaruje Twoje imię i zniknie. Możesz ozdobić scenę w dowolny sposób.

Ćwiczenie 2
Stwórz program, w którym Baltie wyczaruje ulicę i ustawi na niej samochody. Możesz wykorzystać tylko trzy wersy poleceń i łącznie jedenaście przedmiotów z banku przedmiotów oraz poleceń  z panelu poleceń.

 

Ćwiczenie 3

Utwórz program, w którym Baltie wyczaruje taki wzór:


Ćwiczenie 4
Zmodyfikuj program z ćwiczenia 3, aby zyskać taki efekt:


 

Ćwiczenie 5

Napisz program, w którym Baltie przejdzie na prawą stronę sceny, odwróci się w lewo i wyczaruje ptaka machającego skrzydłami.
 

Ćwiczenie  6
Napisz program, w którym Baltie wyczaruje taki domek i otworzy drzwi, zniknie w środku i pojawi się w oknie.


Możesz zrobić to tak:

Ćwiczenie 7
Napisz program, w którym Baltie wyczaruje taki domek:
 
 Podpowiedź:

Ćwiczenie 8
Zmodyfikuj program z ćwiczenia 6 tak, aby nad domkiem pojawiły się chmury, zaświecił księżyc i pojawiły się gwiazdy.

Ćwiczenie 9
Zmodyfikuj program z ćwiczenia 7, aby Baltie wszedł do domu, pojawił się w oknie i zgasił światła na piętrze.

Ćwiczenie10


Jak sterować Baltiem przy użyciu strzałek? Baltie zostawia ślad - zbuduj  podobny labirynt.


 

Ćwiczenie 11


Zaprogramuj wyświetlające się kolejno napisy.


Możesz zrobić to tak:


                                                                                                                                                          Ćwiczenie 12
Zaprogramuj szachownicę, na której w wyznaczonych miejscach pojawią sie określone przedmioty. Wykorzystaj układy współrzędnych.


Ćwiczenia przygotowałam wykorzystując pomysły zawarte w publikacjach:
G. Koba "Algorytmika i programowanie. Programowanie w środowisku Baltie. Materiały dodatkowe do podręcznika Informatyka dla gimnazjum.
Tadeusz Sołtys, Bohumír Soukup "Baltie 3. Podręcznik do nauki programowania dla klas IV-VI
szkoły podstawowej"